Przejdź do głównej treści strony
Invest in Lubań
04-10-2011
ul. 7 Dywizji 14
59-800 Lubań

Główny Księgowy
Anna Kleszczyńska
pok. 14
tel. 75 646 44 14

Księgowość budżetowa, kontrola finansowa
Grażyna Bokłak - Inspektor
Katarzyna Pomorska - Podinspektor
pok. 16
tel. 75 646 44 16

Urszula Anioł Podinspektor
Małgorzata Zatoka Inspektor
pok. 20
tel. 75 646 44 61

Referat do spraw podatków i opłat
Kierownik Referatu
Agnieszka Kryłowicz

pok. 15
tel. 75 646 44 18

Podatek rolny i leśny
Teresa Bukowska - Inspektor
pok. 21
tel. 75 646 44 10 

Opłaty za zagospodarowania odpadów
Małgorzata Nachrebecka - Inspektor
pok. 21
tel. 75 646 44 10

Użytkowanie wieczyste gruntu
Renata Klecha-Waszczyk - Inspektor
pok. 17
tel. 75 646 44 82

Opłaty za dzierżawę, podatek od środków transportowych
Katarzyna Balicka - Podinspektor
pok. 17
tel. 75 646 44 82

Egzekucja opłat za dzierżawę, użytkowanie wieczyste, mandaty
Monika Bałdowska (zastępstwo: Katarzyna Ondycz-Przybyła) - Inspektor
pok. 17
tel. 75 646 44 82

Podatek od nieruchomości
Zdzisława Kocur - Inspektor
Władze Szarłan - Inspektor
Aneta Mickiewicz - Inspektor
pok. 22
tel. 75 646 44 15

 
Do zadań Wydziału Budżetowo-Księgowego należy w szczególności:
1. wykonanie i koordynacja prac związanych z opracowaniem Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta (WPF) oraz jej zmian,
2. wykonanie i koordynacja prac związanych z corocznym opracowywaniem uchwały budżetowej Miasta oraz jej zmian,
3. opracowywanie zbiorczego zestawienia planów finansowych dochodów i wydatków budżetowych Miasta na dany rok budżetowy oraz jego zmian,
4. analiza realizacji budżetu Miasta oraz opracowywanie informacji o przebiegu wykonania budżetu Miasta za pierwsze półrocze i sprawozdania rocznego z wykonania budżetu Miasta oraz przygotowanie materiałów niezbędnych do podjęcia uchwały w sprawie absolutorium dla
Burmistrza,
5. opracowywanie półrocznej informacji o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta,
6. opracowywanie kwartalnej informacji z wykonania budżetu Miasta, w tym o deficycie/nadwyżce oraz udzielonych umorzeniach,
7. prowadzenie ewidencji planowanych dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów budżetu Miasta,
8. wykonywanie prac związanych z zarządzaniem długiem Miasta,
9. przygotowywanie niezbędnych dokumentów do zaciągania przez Miasto zobowiązań z tytułu kredytów, pożyczek, obligacji oraz niezbędnych dokumentów w zakresie spłaty zadłużenia i kosztów jego obsługi,
10. opracowywanie planu finansowego Urzędu Miasta (jednostki budżetowej) i jego zmian,
11. nadzorowanie przestrzegania równowagi budżetu Miasta oraz dyscypliny finansów publicznych,
12. sporządzanie zbiorczych sprawozdań budżetowych (statystycznych) według wytycznych Ministra Finansów,
13. sporządzanie łącznego bilansu Miasta, obejmującego dane wynikające z bilansów miejskich jednostek budżetowych i zakładu budżetowego,
14. sporządzanie łącznego rachunku zysków i strat, obejmującego dane wynikające z rachunku zysku i strat miejskich jednostek budżetowych i zakładu budżetowego,
15. sporządzenie łącznego zestawienia zmian funduszu jednostki, obejmującego dane wynikające z zestawienia zmian funduszu miejskich jednostek budżetowych i zakładu budżetowego,
16. sporządzenie bilansu z wykonania budżetu Miasta oraz bilansu skonsolidowanego Miasta,
17. sporządzanie Zarządzeń Burmistrza i projektów Uchwał Rady dotyczących zmian w budżecie na podstawie otrzymanych wniosków,
18. zapewnienie obsługi finansowo-księgowej Urzędu Miasta oraz budżetu Gminy,
19. prowadzenie rachunkowości Urzędu Miasta (Jednostki) – z wyłączeniem księgowości w zakresie podatków i opłat lokalnych   i Gminy Miejskiej(Organ), w zakresie dochodów i wydatków budżetowych,
20. uruchamianie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu Gminy oraz wszelkich płatności wynikających z zaciąganych zobowiązań,
21. uruchamianie środków finansowych dla poszczególnych jednostek budżetowych Miasta, przekazywanie dotacji, regulowanie zobowiązań i innych płatności,
22. prowadzenie ewidencji księgowej zaangażowania wydatków budżetowych ujętych w planie finansowym bieżącego roku budżetowego oraz wydatków budżetowych przyszłych lat,
23. obsługa finansowo-księgowa wydatków strukturalnych,
24. obsługa finansowo-księgowa dochodów i wydatków współfinansowanych ze środków europejskich,
25. ewidencja druków ścisłego zarachowania (czeki),
26. prowadzenie niezbędnej sprawozdawczości budżetowej i egzekwowanie sprawozdań budżetowych od podległych jednostek,
27. sprawowanie nadzoru nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych i komórek organizacyjnych Urzędu Miasta,
28. informowanie Burmistrza, Radę Miasta oraz Regionalna Izbę Obrachunkową o stanie finansów,
29. w razie stwierdzenia marnotrawstwa lub niedoborów w majątku Gminy informowanie o tym fakcie Burmistrza Miasta,
30. prowadzenie ewidencji pracowników Urzędu oraz sporządzanie listy płac i obliczanie zasiłków,
31. sporządzanie i rozliczanie deklaracji ZUS oraz prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem społecznym pracowników,
32. sporządzanie i rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych do Urzędu Skarbowego,
33. prowadzenie ewidencji z tytułu umów zleceń i o dzieło, wypłaty diet radnych, nagród oraz sporządzanie informacji PIT w tym zakresie,
34. prowadzenie analitycznych kart zasiłkowych oraz list płatniczych osób przebywających na L-4 z funduszu pracy i ZUS-u,
35. sporządzanie sprawozdań z zatrudnienia i wynagrodzeń do GUS i ZUS,
36. wystawianie zaświadczeń o wysokości zarobku na żądanie pracownika,
37. prowadzenie ewidencji księgowej zadań zleconych dochodów i wydatków, dokonywanie rozliczeń z Dolnośląskim Urzędem Wojewódzkim oraz sporządzanie sprawozdań w tym zakresie,
38. sporządzanie sprawozdań GUS dotyczących środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz inwestycji (środków trwałych w budowie),
39. prowadzenie ewidencji księgowej majątku Miasta oraz rozliczanie inwentaryzacji majątku zaewidencjonowanego w księgach rachunkowych Urzędu,
40. współdziałanie z Dolnośląskim Urzędem Wojewódzkim i Dolnośląskim Urzędem Marszałkowskim, Regionalną Izba Obrachunkową, Izbami i Urzędami Skarbowymi, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, Bankami i innymi instytucjami i organami finansującymi,
41. obsługa finansowo-księgowa dochodów sum depozytowych z tytułu wadiów, zabezpieczeń należytego wykonania umów oraz dokonywanie zwrotu gwarancji i polis,
42. ewidencja finansowo-księgowa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
 

 

Nasza witryna wykorzystuje pliki cookies, m.in. w celach statystycznych. Jeżeli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej na ten temat...