ul. 7 Dywizji 14
59-800 Lubań
Naczelnik Wydziału
Agnieszka Granisz
pok. 3
tel. 75 646 44 19
Gospodarka gruntami i nieruchomościami
Anna Siwarska - Inspektor
Beata Stołecka - Inspektor
pok. 4
tel. 75 646 44 21
Nadawanie numerów
porządkowych dla nieruchomości
Anna Gołos - Podinspektor
pok. 5
tel. 75 646 44
22
Zwrot podatku akcyzowego,
umowy dzierżawy w zakresie ogródków, działek rolnych
Katarzyna Biber - Podinspektor
pok. 5
tel. 75 646 44 22
Umowy dzierżawy na
komórki, pomieszczenia gospodarcze, sprzedaż działek
Beata Tomaszewska - Inspektor
pok. 5
tel. 75 646
44 22
Nadzór nad AMK, targowiskiem miejskim, zezwolenia na
lokalizację kontenera, umieszczanie reklam
Piotr Sajda - Inspektor
pok. 2
tel. 75 646
44 24
Przydział, zamiana mieszkań komunalnych, umorzenia
zaległości za lokale komunalne
Joanna Jasiorowska - Referent
pok. 2
tel. 75 646
44 24
Wydział zajmuje się między innymi:
Wszystkie wolne nieruchomości są przedmiotem zbycia w drodze przetargu.
W drodze bezprzetargowej są zbywane np. lokale mieszkalne na rzecz jego najemcy lub najemców, garaże będące przedmiotem najmu lub dzierżawy jednej osoby.
Tryb postępowania przy nabyciu lokalu mieszkalnego w drodze bezprzetargowej na rzecz najemcy
Wydział po uprzednim sprawdzeniu wniosku, wszczyna postępowanie związane
z przygotowaniem dokumentacji niezbędnej do sprzedaży lokalu, tj. sporządza wycenę
i opracowuje dokumenty geodezyjne. Po opracowaniu w/w dokumentacji Burmistrz wydaje Zarządzenie i podaje do publicznej wiadomości w formie obwieszczenia wykaz lokali przeznaczonych do sprzedaży. Wykaz ten wywiesza się na okres 21 w siedzibie Urzędu Miasta.
Po upływie tego terminu pomiędzy wnioskodawca a Burmistrzem Miasta sporządzony zostaje protokół - porozumienie z rokowań, w którym uzgadniane są warunki sprzedaży lokalu. Po podpisaniu protokołu, tutejszy Urząd, najpóźniej w ciągu 21 dni od daty jego podpisania informuje nabywcę lokalu o terminie zawarcia aktu notarialnego.
Akt notarialny zawierany jest w Kancelarii Notarialnej w obecności Notariusza, a podpisują go Burmistrz Miasta lub osoba upoważniona oraz nabywca lokalu.
Tak więc, od złożenia wniosku do podpisania aktu notarialnego nie powinno upłynąć więcej niż cztery miesiące. Z chwilą podpisania aktu notarialnego lokal mieszkalny staje się własnością nowego właściciela, co zostaje ujawnione w Księdze Wieczystej. Właściciel lokalu mieszkalnego staje się jednocześnie współużytkownikiem wieczystym lub współwłaścicielem części gruntu, na którym budynek jest posadowiony.