Przejdź do głównej treści strony
Invest in Lubań
25-04-2012

17 kwietnia br. odbyła się w Bolesławcu międzynarodowa konferencja poświęcona zagadnieniom marketingu terytorialnego w obszarze Górnych Łużyc oraz zachodniej części Dolnego Śląska.

18 prelegentów z Polski i z Niemiec przybyło na zaproszenie Stowarzyszenia Południowo-Zachodnie Forum Samorządu Terytorialnego „Pogranicze, Gminy Miejskiej Bolesławiec oraz Christlich Soziales Bildungswerk Sachsen e. V., aby dyskutować o działaniach promocyjnych ukierunkowanych na określone terytorium, miasto lub wieś. W tym niewątpliwe interesującym i ważnym zarazem dla obszaru pogranicza wydarzeniu wzięli udział również przedstawiciele Lubania, którzy wskazali potencjalne kierunki działań promocyjnych na najbliższe lata. Zanim rozpoczęły się obrady, reprezentanci poszczególnych jednostek administracyjnych prezentowali w holu Bolesławieckiego Ośrodka Kultury swój najświeższy dorobek na polu promocji.

Pomysł bardzo udany, gdyż jeszcze przed otwarciem konferencji każdy mógł zapoznać się z ofertą turystyczną regionu i podpatrzeć, co dzieje się u sąsiadów zarówno tych bliższych, jak i dalszych. Wśród licznych stoisk wyróżniało się szczególnie to przygotowane przez Lubań. Jego charakter nawiązywał do tematu prelekcji przygotowanej przez Łużyckie Centrum Rozwoju a dotyczącej wykorzystywania przez miasto historii w działaniach promocyjnych. Bogactwo publikacji promocyjnych o tematyce historycznej, różnorodność darmowych materiałów poświęconych lubańskim zabytkom oraz prezentacje filmów ukazujących walory starego miasta robiły budujące wrażenie. Jednak w większym stopniu niż materiały promocyjne uwagę przyciągała obsługa stoiska odziana w stroje XVII-wiecznych mieszczan. Należy nadmienić, że owe stroje nie były tylko gadżetem wypożyczonym z teatru lub muzeum na potrzeby jednorazowej autopromocji, ale służyły propagowaniu nowej turystycznej atrakcji Lubania o nazwie „XVII-wieczna straż miejska”.

Prelekcję o historii w promocji Lubania wygłosił dr Łukasz Tekiela. W dynamiczny sposób przedstawił on charakter działań promocyjnych w mieście na przestrzeni ostatnich 20 lat, omówił najważniejsze walory miasta oraz możliwości ich „sprzedaży”, a także zaprezentował dotychczasowe osiągnięcia na polu lubańskiego marketingu terytorialnego. Wystąpienie zakończyła prezentacja krótkiego filmu poświęconego atrakcjom Lubania promowanym poprzez historię.
Lubań pokazał, że ma wielkie ambicje, które konsekwentnie będzie realizował.

Nasza witryna wykorzystuje pliki cookies, m.in. w celach statystycznych. Jeżeli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej na ten temat...