29-10-2012
W ubiegłym tygodniu odbyły się posiedzenia Komisji Rady Miasta.
Radni Komisji Rewizyjnej zapoznali się z informacją nt bazy mieszkań socjalnych w Gminie Miejskiej Lubań (przydziały tych mieszkań w roku ubiegłym i bieżącym). Komisja Budżetowo - Gospodarcza wysłuchała informacji dotyczących rozwoju i perspektyw, zlokalizowanego w Lubaniu przedsiębiorstwa SPS Usługi Polska Sp. z o. o. Sytuację przedstawił prokurent Spółki. Radni zostali również zapoznani z informacją o realizacji budżetu miasta za III kwartały br.
25 października br. w trakcie trwania obrad Komisji Infrastruktury Społecznej przedłożone zostały informacje związane z modernizacją Regionalnego Centrum Odpadów Gmin Łużyckich. Omówiono również funkcjonowanie porozumienia międzygminnego pod kątem budowy kompostowni ze szczególnym uwzględnieniem kampanii promocyjnej Regionalnego Centrum Odpadów. Z tej okazji na posiedzenie zaproszono przedstawicieli ZGiUK .
W miniony piątek odbyło się posiedzenie Komisji Prezydialnej, podczas której ustalono termin i tematykę szkolenia radnych.
W trakcie wszystkich spotkań lubańscy rajcowie zapoznali się i pozytywnie zaopiniowali projekty uchwał, w tym m.in.:
- w sprawie uzupełniających wyborów ławników do Sądu Rejonowego w Lubaniu na kadencję 2012 – 2015 .
- w sprawie wyrażenia zgody na włączenie do obszaru Kamiennogórskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej Małej Przedsiębiorczości nieruchomości położonych na terenie Gminy Miejskiej Lubań.
- w sprawie powołania Rady Programowej w Miejskim Domu Kultury w Lubaniu.
- w sprawie wymagań jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie miasta Lubań.
- w sprawie: przejęcia obowiązku odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie miasta Lubań, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne.
- w sprawie: rodzajów dodatkowych usług świadczonych przez Gminę Miejską Lubań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz wysokości cen za te usługi.
- w sprawie: regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Lubań
- w sprawie: sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Miejskiej Lubań i zagospodarowania tych odpadów.
- w sprawie: metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz stawki opłaty na terenie miasta Lubań.
- w sprawie: terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi w Gminie Miejskiej Lubań.
- w sprawie: wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości znajdującej się na obszarze Gminy Miejskiej Lubań.
- w sprawie: określenia górnych stawek opłat za usługi usuwania odpadów z nieruchomości na terenie miasta Lubań.
- w sprawie przyjęcia realizacji zadania publicznego w zakresie zagospodarowania odpadów komunalnych z terenu Gmin Gryfów Śląski, Leśna, Wiejskiej Lubań, Nowogrodziec, Olszyna, Pieńsk, Platerówka, Sulików, Siekierczyn, Węgliniec, Zawidów, Wiejskiej Zgorzelec.
- w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia międzygminnego.
Wykaz projektów uchwał został opublikowany w Biuletynie Informacji Publicznej.