Przejdź do głównej treści strony
Invest in Lubań
28-02-2013

26 lutego w Sali Rajców lubańscy radni spotkali się na XXXIV sesji Rady Miasta.

W pierwszej, uroczystej, części obrad Małgorzata Grzesiak – Przewodnicząca Rady , w związku z przejściem na emeryturę, imieniu całej Rady złożyła Kazimierzowi Kiljanowi, dyrektorowi Miejskiego Domu Kultury, podziękowania za długoletnią współpracę z samorządem oraz za zaangażowanie i osobisty wkład pracy włożony w działalność tej placówki.

W merytorycznej części obrad , po ustaleniu, że protokół XXXIII sesji RM przyjęty zostanie na następnej sesji oraz nie wniesieniu zapytań do sprawozdania z pracy Burmistrza Miasta Lubań w okresie międzysesyjnym radni mieli okazję do zgłaszania interpelacji, wniosków i zapytań.

Wnioski Komisji Budżetowo – Gospodarczej przedstawił jej Przewodniczący, radny Jan Hofbauer. Po dokonanym przez Komisję rekonesansie zaproponowano wycięcie starych drzew, które rosną na parkingu przy ul. Wrocławskiej tuż przy Kościele Św. Trójcy. Również, na wniosek mieszkańców ul. Kopernika, złożono propozycje zmiany organizacji parkowania przy tzw. Podkowie (zamiast wzdłuż lewej strony ulicy na parkowanie skośne,). Dodatkowo podczas wizji lokalnej członkowie tej Komisji dokonali analizy miejsc parkingowych, które powinny zostać objęte strefą płatnego parkowania. Wśród proponowanych ulic i placów wymieniono: ul. Żymierskiego, ul. Grunwaldzką z przedłużeniem na ul. Szkolną, ul. Tkacką, ul. Wąską, ul. Mikołaja, Rynek oraz plac parkingowy znajdujący się pomiędzy ul. Żymierskiego i ul. Tkacką. Mając na uwadze problem parkowania w mieście, Komisja zaproponowała postawienie w miejscach objętych strefą płatnego parkowania tablic informacyjnych o miejscach parkingowych na terenie miasta wolnych od opłat. Zgłoszone zostały również wnioski dotyczące zmiany organizacji ruchu pomiędzy ulicami Plac Strażacki – Ratuszowa (radny Stanisław Wisłocki), zainstalowania iluminacji podświetlającej Kościół Najświętszego Serca Pana Jezusa i Św. Jakuba (radny Stanisław Kosakowski i radna Małgorzata Grzesiak),przekazania pod opiekę szkołom lub jednej ze szkół Pomnika Orląt Lwowskich (radny Józef Soczyński),wygospodarowania w budżecie miasta roku 2014 środków finansowych na sterylizację psów i kotów, pilnej naprawy nawierzchni ul. Klasztornej (radna Małgorzata Grzesiak). Po zgłoszonych wnioskach Burmistrz Miasta Lubań Arkadiusz Słowiński, zgodnie z porządkiem obrad, dokonał oceny funkcjonowania strefy płatnego parkowania za 2012 r. oraz na wniosek Rady przedstawił perspektywę uruchomienia kolejnych miejsc płatnego parkowania w mieście.

Podczas sesji radni zostali zapoznani ze stanem księgozbioru i czytelnictwa w Miejskiej i Powiatowej Bibliotece Publicznej oraz Czytelni, poniesionymi nakładami na zakup literatury i prasy w 2012 roku w porównaniu do lat 2010, 2011, stanem zatrudnienia oraz perspektywą rozwoju placówki. Informacje te przedłożyła Małgorzata Piotrowska, dyrektor jednostki. W ciągu minionych dwóch lat zakupiono 1526 woluminów. Zakupu dokonano ze środków Urzędu Miasta, Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Regionalnego Centrum Edukacji Ekologicznej oraz Starostwa Powiatowego. Ciekawostką jest, że księgozbiór liczy obecnie 91805 woluminów, w tym m.in. książki, roczniki czasopism, zbiory regionalne, nośniki CD, video oraz taśmy magnetofonowe. Powodzeniem wśród czytelników biblioteki cieszy się literatura piękna, naukowa oraz bajki i opowiadania dla najmłodszych.

W kolejnej części obrad, Z-ca Burmistrza Mariusz Tomiczek przedstawił gremium koncepcję utworzenia Lubańskiego Centrum Kultury. W celu efektywnego wykonywania zadań gminy w zaspokajaniu potrzeb wspólnoty w zakresie kultury, a także upraszczania struktur zarządzania, zasadnym jest połączenie miejskich instytucji kultury, tj. Miejskiego Domu Kultury, Muzeum Regionalnego oraz Miejskiej i Powiatowej Biblioteki Publicznej.

Połączenie ww. trzech ośrodków kultury umożliwi zaplanowanie pracy rocznej jako jednego organu instytucjonalnego, efektywniejsze wykorzystanie wspólnego budżetu, niższe koszty operacyjne i możliwości nadzoru. Załogi i mienie trzech instytucji zostaną połączone w jeden organizm, co pozwoli na stosowanie jednej obsługi finansowo – kadrowej i organizacyjnej, efektywniejsze wykorzystanie pomieszczeń.

Po odbytej debacie, wynikiem większości głosów Rada uznała zamiar utworzenia jednostki za zasadny.

Pozostałe projekty uchwał, z których treścią zapoznać się można odwiedzając stronę Biuletynu Informacji Publicznej, zostały przyjęte przez Radę jednogłośnie.

Red./BRM

 

Nasza witryna wykorzystuje pliki cookies, m.in. w celach statystycznych. Jeżeli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej na ten temat...