Zatwierdzono do realizacji
uchwałą Rady Pedagogicznej
nr 2/2011 z dnia 30.08.2011 r.
Plan pracy przedszkola
Plan realizacji zadań edukacyjnych
Obszar
|
Priorytet
|
Zadania
|
Osoby odpowiedzialne
|
1. Dbałość o kształtowanie sprawności ruchowej dzieci
|
Wspomaganie dzieci w rozwoju umiejętności ruchowych ze szczególnym uwzględnieniem ich samodzielności i zaangażowania.
|
W miesięcznych, tygodniowych i dziennych planach uwzględniać treści z zakresu edukacji ruchowej.
|
Nauczycielki wszystkich grup
|
2. Respektowane są normy społeczne
|
Przedszkole planuje podejmowanie działań wychowawczych mających na celu eliminowanie sytuacji stanowiących zagrożenie dla dzieci oraz wzmacnianie właściwych zachowań
|
1. Opracowanie sposobu postępowania
w sytuacjach trudnych, ustalenie sposobu informowania o problemach wychowawczych rodziców. 2. Każdą nadarzającą się sytuację wykorzystywać do omawiania
i przypominania Kodeksu Przedszkolaka. 3. Przeprowadzenie badań w zakresie bezpieczeństwa dzieci podczas pobytu
w przedszkolu |
Nauczycielki grup
Zespół ds. ewaluacji
|
4. Dzieci nabywają wiadomości i umiejętności
|
Diagnozowanie i analizowanie osiągnięć dzieci, przy uwzględnieniu ich możliwości rozwojowych
|
1. Opracowanie arkuszy obserwacji
w zakresie diagnozowania osiągnięć dzieci, ich wiedzy i umiejętności. 2. Przeprowadzenie diagnozy 2 razy w roku
3. Stwarzać sytuacje sprzyjające aktywizowaniu myślenia i doskonaleniu sprawności umysłowych (w czasie zajęć i zabaw) oraz nadal stwarzać dzieciom odpowiednie warunki
i sytuacje umożliwiające im twórcze działanie w zakresie różnorodnych działalności edukacyjnych 4. Nasilić pracę nad doskonaleniem słuchu fonematycznego oraz orientacji w przestrzeni
|
Nauczycielki grup
|
5. Prowadzone są działania służące wyrównywaniu szans edukacyjnych
|
W przedszkolu planuje się rozpoznawanie możliwości i potrzeb rozwojowych dzieci
|
1. Uwzględnienie w planach
miesięcznych
rozpoznawania
możliwości dzieci,
dostosowania metod pracy
do potrzeb dzieci oraz
indywidualizowanie pracy
z dziećmi
2. Opracowanie indywidualnych planów wspomagania i korygowania rozwoju dziecka
|
Nauczycielki grup
|
6. Promocja przedszkola
|
1.
|
|
Zespół ds. promocji
Nauczycielki grup
Nauczycielki grup V i VI,
|
7. Bogacenie bazy przedszkola
|
2.
|
|
Dyrektor
Dyrektor, Nauczyciele
|
Sprzątanie Świata- Polska 2011
|
IX/X 2011
|
Wszystkie nauczycielki
|
Dzień Edukacji Narodowej
|
14 X 2011
|
B. Sobiesiak, A. Socha
|
Pasowanie na Starszaka
|
Listopad 2011
|
M, Bicka. J. Misiurka,
K. Gruszka, M. Racięda
Beata Sobiesiak, Anna Socha
|
Mikołajki
|
XII 2011
|
M. Racięda, K. Gruszka
|
Spotkanie choinkowe – „Jasełka”- prezentacja Jasełek w środowisku
|
XII 2011
|
J. Misiurka, M. Bicka
|
Dzień Babci i Dziadka
|
I 2012
|
Nauczycielki poszczególnych grup
|
Bal Karnawałowy
|
I 2012
|
E. Buczyńska-Trębacz,
B. Sobiesiak
|
Święto Wiosny
|
III 2012
|
M. Wergieluk,
|
Dzień Ziemi
|
IV 2012
|
M.Kuczyńska
|
Miejski Konkurs Małych Form recytatorskich dla przedszkolaków
|
V 2012
|
B. Sobiesiak, A. Socha
|
Dzień Dziecka
|
1 VI 2012
|
B. Zygarowicz, nauczycielki poszczególnych grup
|
Festyn Rodzinny: Dzień Matki i Ojca
|
VI 2012
|
M. Bicka, nauczycielki poszczególnych grup
|
Uroczyste zakończenie roku przedszkolnego przez 5 i 6 latki
|
VI 2012
|
M, Bicka. J. Misiurka,
B. Sobiesiak, A. Socha
M. Kuczyńska
M. Racięda, K. Gruszka
|
Nazwa programu, projektu
|
Osoba odpowiedzialna
|
Czytajmy dzieciom
|
M, Bicka. J. Misiurka
|
Program ekologiczny
|
Wszyscy nauczyciele
|
Góra grosza
|
Wszyscy nauczyciele
|
Program adaptacyjny: Przedszkolak nie boi się przedszkola
|
Wszyscy nauczyciele
|
Program wychowawczy „ Zuch przedszkolak”
|
Wszyscy nauczyciele
|
Program pod patronatem Sanepidu „Czyste powietrze wokół nas”
|
Wszyscy nauczyciele
|
Tematyka wycieczek
|
Termin realizacji
|
Wycieczki związane z realizacją podstawy programowej:
|
V/VI 2012
IX/X , V/VI
V
IX, IV/V
V
IX
|
Wycieczki środowiskowe:
|
IX, X
X
IV
V
|
Miejsca pracy rodziców i znajomych:
· ,
· sklep,
· oczyszczalnia,
· zakład Gospodarki i Usług Komunalnych,
· gospodarstwo rolne
|
IV
X
X
IV
IV/V
|
Zadania
|
Sposób realizacji
|
Termin
|
Osoba odpowiedzialna
|
Współdziałanie nauczycieli przedszkola i szkoły
|
Nawiązanie kontaktów z nauczycielami klasy I, ustalenie terminów wzajemnych kontaktów
|
X-XI 2011
|
M, Bicka. J. Misiurka,
B. Sobiesiak, A. Socha
M. Kuczyńska
M. Racięda, K. Gruszka
|
Wprowadzenie dzieci
w problematykę szkolną
|
Zapoznanie dzieci przedszkolnych ze szkołą (sale lekcyjne, świetlica, sala gimnastyczna),
|
VI 2012
|
j.w.
|
Losy absolwentów
|
Spotkanie nauczycieli przedszkola z uczniami klasy I i nauczycielami, przeprowadzenie wywiadu z uczniami i ankiety z nauczycielami
|
X-XI 2011
|
j.w.
|
Zadania i sposób realizacji
|
Termin
|
Osoba odpowiedzialna
|
Zainteresowanie rodziców uroczystościami przedszkolnymi i spotkaniami grupowymi, zapraszanie rodziców na uroczystości przedszkolne i zebrania grupowe, wspólne spotkania i zabawy okolicznościowe, pomoc w organizowaniu uroczystości
|
Wg harmonogramu
|
Wszystkie nauczycielki
|
Wspomaganie rodziców w uzyskiwaniu kompetencji pedagogicznych, spotkania z psychologiem, organizowanie dla rodziców zajęć otwartych
|
Wg harmonogramu
|
Wszystkie nauczycielki
|
Współdziałanie z przedstawicielami Rady Rodziców, pomoc w organizowaniu imprez artystycznych oraz pozyskiwaniu sponsorów
|
Cały rok
|
Wszystkie nauczycielki
|
Informowanie rodziców o zadaniach wychowawczych i kształcących realizowanych w przedszkolu, zapoznanie rodziców z podstawą programową wychowania przedszkolnego i włączanie ich do kształtowania u dziecka określonych w niej wiadomości i umiejętności
|
Wrzesień 2011
|
Dyrektor, Wychowawcy
|
Informowanie rodziców o sukcesach i kłopotach ich dzieci, a także włączanie ich do wspierania osiągnięć rozwojowych dzieci i łagodzenia trudności, na jakie natrafiają
|
Cały rok
|
Nauczycielki grup
|
Wspólne organizowanie wydarzeń, w których biorą udział dzieci
|
Cały rok
|
Nauczycielki grup
|