Przejdź do głównej treści strony
Invest in Lubań
16-05-2012

Szanowni Państwo

aby ułatwić i usprawnić korzystanie z usług Urzędu Miasta Lubań, oddajemy do Państwa dyspozycji "Poradnik Interesanta", który zawiera wskazówki potrzebne do załatwienia sprawy administracyjnej.

Poradnik jest dla Państwa na bieżąco aktualizowany. Poniżej znajduje się wykaz wydziałów Urzędu Miasta Lubań ze wskazaniem na sprawy w nich załatwianych. Przy każdym z wydziałów klikając opcję "czytaj więcej" znajdą Państwo informacje tj.: miejsce załatwienia sprawy, wymagane dokumenty i opłaty, termin oraz sposób załatwienia sprawy, podstawę prawną, niezbędne załączniki.

Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. Nr 209, poz. 1243) od 1 kwietnia 2012 roku administracja publiczna musi zapewnić osobom głuchym lub mającym problem ze słuchem, możliwość skorzystania z usług tłumacza migowego lub zapewnić pomoc urzędnika, który zna ten język. Osoba uprawniona będzie zobowiązana zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się do odpowiedniego ze względu na właściwość sprawy organu administracji publicznej, co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych.
W Urzędzie Miasta Lubań kurs z zakresu znajomości języka migowego na poziomie elementarnym ukończyli następujący pracownicy:
- Monika Bałdowska
- Kamila Dubis
- Halina Zwierzyńska
Kontakt: boi.um@luban.pl

Wydział Infrastruktury Społecznej (IS) - oświata, pomoc społeczna, działalność gospodarcza, zezwolenia na alkohol, transport drogowy, czytaj więcej: oświadczenia, wnioski, zawiadomienia

Wydział Gospodarki Gruntami, Nieruchomościami i Rolnictwa (GGNiR) - sprzedaż lub dzierżawa gruntów i lokali, użytkowanie wieczyste, numeracja nieruchomości, pozwolenia na czasowe zajęcie gruntów, czytaj więcej

Urząd Stanu Cywilnego (USC) - zawarcie małżeństwa, wydawanie odpisów z akt, zgłoszenie urodzenia dziecka, zgłoszenie zgonu, czytaj więcej.

Wydział Spraw Obywatelskich (SO) -sprawy meldunkowe, ewidencja ludności, dowody osobiste, zbiórki publiczne, imprezy masowe, organizowanie zgromadzeń, czytaj więcej.

Wydział Ochrony Środowiska i Gospodarki Przestrzennej (OŚiGP) - ochrona środowiska i gospodarka przestrzenna, odpady komunalne, wycinka drzew i krzewów, zezwolenia na posiadanie psa rasy uznanej za agresywną, warunki zabudowy, decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach, czytaj więcej.

Wydział Inwestycji i Gospodarki Komunalnej (IGK) - informacje nt. dróg, kategorie dróg, zezwolenia na zajęcie pasa drogowego, umieszczanie reklam w pasie drogowym, umieszczanie obiektu handlowego lub usługowego, uzyskanie zgody na budowę lub przebudowę zjazdu z drogi publicznej, zgłoszenie konieczności usunięcia awarii, najem lokalu komunalnego, czytaj więcej.

Wydział Organizacyjno-Prawny - załatwianie skarg i wniosków, czytaj więcej.

Referat ds. podatków i opłat (RPO) - podatki i opłaty lokalne: wieczyste użytkowanie gruntu, podatek od nieruchomości, podatek rolny, podatek od środków transportu, podatek leśny, opłata targowa, czytaj więcej.

Referat ds. opłat za zagospodarowanie odpadów, czytaj więcej

Referat ds. reagowania kryzysowego i ochrony informacji niejawnych, czytaj więcej

Referat Edukacji i Sportu, czytaj więcej

 

 

 

Nasza witryna wykorzystuje pliki cookies, m.in. w celach statystycznych. Jeżeli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej na ten temat...