Przejdź do głównej treści strony
Invest in Lubań
04-10-2011

Wydział Inwestycji i Gospodarki Komunalnej

(Pl. Lompy 1)

Imię i nazwisko

Stanowisko

Zakres

Numer telefonu

Pokój

Arkadiusz Zamojski

Inspektor

Zajęcie pasa
drogowego, zmiana organizacji ruchu

 

 


75  646 44 25

 

 


75  646 44 24

 

 


6

 

 


8

Piotr Sajda

Inspektor

Oświetlenie drogowe, nadzór nad targowiskiem miejskim

Teresa Powicka

Inspektor

Przydział, zamiana mieszkań komunalnych

Grażyna Szafranowska

Inspektor

 

Przygotowanie
i nadzór realizacji inwestycji miejskich

 

 

75  646 44 11

 

75 646 44 12

 

 

 

9

Łukasz Preisnar

Podinspektor

 

Do zadań Wydziału Inwestycji i Gospodarki Komunalnej należy w szczególności:

  • projektowanie i organizowanie przedsięwzięć na rzecz rozwoju miasta, obsługa oraz prowadzenie procesów inwestycyjnych i remontowych opracowywanie projektów wieloletnich planów inwestycyjnych,
  • pomoc merytoryczna w organizowaniu procesów inwestycyjnych oraz w zakresie prawidłowości stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych przy zlecaniu robót inwestycyjnych, modernizacyjnych
    i remontowych przez wydziały i jednostki organizacyjne podległe Burmistrzowi Miasta,
  • szukanie źródeł pozyskiwania środków finansowych na prowadzenie prac konserwatorskich i remontowych substancji zabytkowej stanowiącej mienie komunalne,
  • współpraca z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków w zakresie przygotowywanie
    i prowadzenia prac konserwatorskich i remontowych obiektów zabytkowych stanowiących mienie Gminy Miejskiej Lubań,
  • wykonywanie prac związanych z utrzymaniem pasów drogowych dróg gminnych
    i wewnętrznych oraz placów miejskich, stanowiących mienie komunalne, w zakresie ich modernizacji, remontów kapitalnych i bieżących oraz oznakowania zgodnie
    z ustawą o drogach publicznych i ustawą Prawo o ruchu drogowym,
  • zapewnienie utrzymania zimowego pasów drogowych dróg gminnych i wewnętrznych stanowiących własność gminy,
  • ścisła współpraca wydziału w zakresie utrzymania placów, parków i alejek stanowiących część parków miejskich z prowadzącym powyższe sprawy Wydziałem Ochrony Środowiska i Gospodarki Przestrzennej,
  • współpraca z zarządcami dróg krajowych, wojewódzkich, powiatowych
    i wewnętrznych w zakresie ich prawidłowego utrzymania i zapewnienia bezpieczeństwa ruchu,
  • inspirowanie wspólnych przedsięwzięć mających na celu poprawę stanu technicznego pasów drogowych ulic na terenie miasta Lubania, a stanowiących ciągi dróg krajowych, wojewódzkich i powiatowych, a także bezpieczeństwa ruchu na tych ulicach,
  • współpraca z zarządzającym ruchem na drogach gminnych, Starostą Lubańskim oraz Komendą Powiatową Policji i Strażą Miejską w zakresie wprowadzania zmian
    w organizacji ruchu poprawiających bezpieczeństwo ruchu pojazdów i pieszych, a także egzekwowanie przez użytkowników obowiązującego oznakowania dróg,
  • prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem postanowień ustawy o drogach publicznych,
  • prowadzenie spraw związanych z strefami płatnego parkowania, między innymi: przygotowanie uchwał
    i regulaminów dotyczących stref płatnego parkowania, opracowanie projektów organizacji ruchu w strefach wraz z ich oznakowaniem, organizowanie przetargów na zakup parkomatów i obsługę płatnych miejsc parkingowych,
  • wszystkimi obiektami inżynieryjnymi (kładki, mostki i przepusty) oraz współpraca
    z właścicielem potoku Siekierka w zakresie koordynacji wykonywanych na potoku prac konserwacyjnych
    i utrzymaniowych,
  • współpraca z pozostałymi Wydziałami w zakresie działalności merytorycznej wydziału,
    a zwłaszcza z Wydziałem Gospodarki Gruntami, Nieruchomościami i Rolnictwa
    w zakresie przygotowywania terenów pod budownictwo, występującego uzbrojenia
    w planowanych do sprzedaży działkach budowlanych oraz zbywania działek graniczących z pasami dróg gminnych i wewnętrznych,
  • inspirowanie i organizowanie robót publicznych na terenie Miasta w zakresie robót drogowych, infrastruktury technicznej,
  • prowadzenie spraw dotyczących miejskiej sieci kanalizacji deszczowej służącej odwodnieniu pasów drogowych dróg gminnych i wewnętrznych Gminy Miejskiej Lubań oraz sieci przyłączeniowej budynków do tych sieci, w zakresie wynikającym
    z przepisów ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków,
  • udział w pracach Powiatowego Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Technicznej
  • w ramach realizowanych zadań inwestycyjnych i remontowych w obrębie dróg gminnych i wewnętrznych oraz miejskiej sieci kanalizacji deszczowej,
  • wydawanie opinii w ramach wszczętych postępowań w sprawie wydania decyzji
    o ustaleniu warunków zabudowy i zagospodarowania terenu w odniesieniu do dróg gminnych
    i wewnętrznych,
  • prowadzenie spraw z zakresu gospodarki komunalnej i mieszkaniowej:
    • nadzór nad prowadzonymi przez Administrację Mieszkań Komunalnych sprawami dotyczących zaopatrzenia mieszkańców w wodę, gaz, energię cieplną, kanalizację oraz udział w postępowaniach wyjaśniających dotyczącymi interwencji mieszkańców dotyczących ich rozliczania,
    • opiniowanie wniosków Administracji Mieszkań Komunalnych dotyczących finansowania robót remontowo - modernizacyjnych,
  • prowadzenie spraw należących do kompetencji Gminy wynikających z ustawy
    o ochronie praw lokatorów, zasobie mieszkaniowym gminy i o zmianie Kodeksu Cywilnego, ustawy
    o dodatkach mieszkaniowych nieprzekazanych do kompetencji Administracji Mieszkań Komunalnych,
    a w szczególności spraw w zakresie:
    • nadzorowanie i udzielanie merytorycznej pomocy Administracji Mieszkań Komunalnych i Zarządowi Wspólnot Mieszkaniowych w celu realizacji ich zadań statutowych,
  • prowadzenie spraw z zakresu oświetlenia drogowego a w szczególności:
  • wydawanie opinii w ramach wszczętych postępowań w sprawie wydania decyzji
    o ustaleniu warunków zabudowy i zagospodarowania terenu w obrębie zlokalizowanych sieci oświetlenia drogowego,
  • opracowywanie dokumentacji dowodowej powstałej szkody dotyczącej zniszczenia mienia komunalnego
    w obrębie infrastruktury sieci oświetlenia drogowego w celu dochodzenia naprawy przez sprawcę lub zwrotu kosztów usunięcia wyrządzonej szkody,
  • pełnienie obowiązków koordynatora projektów realizowanych w ramach współpracy Gminy Miejskiej Lubań
    z krajowymi organizacjami pozarządowymi oraz współpracy z międzynarodowymi organizacjami
    i fundacjami w dziedzinie gospodarki mieszkaniowej i energetycznej gminy,
  • prowadzenie spraw z zakresu utrzymania miejskich obiektów małej architektury
    i budowli zlokalizowanych na terenach miejskich przeznaczonych pod budownictwo,
  • opiniowanie propozycji zmiany taryf i opłat za wodę i ścieki,
  • prowadzenie spraw w zakresie targowiska miejskiego i innych miejsc przeznaczonych do prowadzenia handlu,
  • organizowanie oraz nadzór nad funkcjonowaniem publicznego transportu zbiorowego.


Druki do pobrania:

Nasza witryna wykorzystuje pliki cookies, m.in. w celach statystycznych. Jeżeli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej na ten temat...