04-10-2011
Wydział Inwestycji i Gospodarki Komunalnej
(Pl. Lompy 1)
|
Imię i nazwisko
|
Stanowisko
|
Zakres
|
Numer telefonu
|
Pokój
|
Arkadiusz Zamojski
|
Inspektor
|
Zajęcie pasa
drogowego, zmiana organizacji ruchu
|
75 646 44 25
75 646 44 24
|
6
8
|
Piotr Sajda
|
Inspektor
|
Oświetlenie drogowe, nadzór nad targowiskiem miejskim
|
Teresa Powicka
|
Inspektor
|
Przydział, zamiana mieszkań komunalnych
|
Grażyna Szafranowska
|
Inspektor
|
Przygotowanie
i nadzór realizacji inwestycji miejskich
|
75 646 44 11
75 646 44 12
|
9
|
Łukasz Preisnar
|
Podinspektor
|
Do zadań Wydziału Inwestycji i Gospodarki Komunalnej należy w szczególności:
- projektowanie i organizowanie przedsięwzięć na rzecz rozwoju miasta, obsługa oraz prowadzenie procesów inwestycyjnych i remontowych opracowywanie projektów wieloletnich planów inwestycyjnych,
- pomoc merytoryczna w organizowaniu procesów inwestycyjnych oraz w zakresie prawidłowości stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych przy zlecaniu robót inwestycyjnych, modernizacyjnych
i remontowych przez wydziały i jednostki organizacyjne podległe Burmistrzowi Miasta,
- szukanie źródeł pozyskiwania środków finansowych na prowadzenie prac konserwatorskich i remontowych substancji zabytkowej stanowiącej mienie komunalne,
- współpraca z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków w zakresie przygotowywanie
i prowadzenia prac konserwatorskich i remontowych obiektów zabytkowych stanowiących mienie Gminy Miejskiej Lubań,
- wykonywanie prac związanych z utrzymaniem pasów drogowych dróg gminnych
i wewnętrznych oraz placów miejskich, stanowiących mienie komunalne, w zakresie ich modernizacji, remontów kapitalnych i bieżących oraz oznakowania zgodnie
z ustawą o drogach publicznych i ustawą Prawo o ruchu drogowym,
- zapewnienie utrzymania zimowego pasów drogowych dróg gminnych i wewnętrznych stanowiących własność gminy,
- ścisła współpraca wydziału w zakresie utrzymania placów, parków i alejek stanowiących część parków miejskich z prowadzącym powyższe sprawy Wydziałem Ochrony Środowiska i Gospodarki Przestrzennej,
- współpraca z zarządcami dróg krajowych, wojewódzkich, powiatowych
i wewnętrznych w zakresie ich prawidłowego utrzymania i zapewnienia bezpieczeństwa ruchu,
- inspirowanie wspólnych przedsięwzięć mających na celu poprawę stanu technicznego pasów drogowych ulic na terenie miasta Lubania, a stanowiących ciągi dróg krajowych, wojewódzkich i powiatowych, a także bezpieczeństwa ruchu na tych ulicach,
- współpraca z zarządzającym ruchem na drogach gminnych, Starostą Lubańskim oraz Komendą Powiatową Policji i Strażą Miejską w zakresie wprowadzania zmian
w organizacji ruchu poprawiających bezpieczeństwo ruchu pojazdów i pieszych, a także egzekwowanie przez użytkowników obowiązującego oznakowania dróg,
- prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem postanowień ustawy o drogach publicznych,
- prowadzenie spraw związanych z strefami płatnego parkowania, między innymi: przygotowanie uchwał
i regulaminów dotyczących stref płatnego parkowania, opracowanie projektów organizacji ruchu w strefach wraz z ich oznakowaniem, organizowanie przetargów na zakup parkomatów i obsługę płatnych miejsc parkingowych,
- wszystkimi obiektami inżynieryjnymi (kładki, mostki i przepusty) oraz współpraca
z właścicielem potoku Siekierka w zakresie koordynacji wykonywanych na potoku prac konserwacyjnych
i utrzymaniowych,
- współpraca z pozostałymi Wydziałami w zakresie działalności merytorycznej wydziału,
a zwłaszcza z Wydziałem Gospodarki Gruntami, Nieruchomościami i Rolnictwa
w zakresie przygotowywania terenów pod budownictwo, występującego uzbrojenia
w planowanych do sprzedaży działkach budowlanych oraz zbywania działek graniczących z pasami dróg gminnych i wewnętrznych,
- inspirowanie i organizowanie robót publicznych na terenie Miasta w zakresie robót drogowych, infrastruktury technicznej,
- prowadzenie spraw dotyczących miejskiej sieci kanalizacji deszczowej służącej odwodnieniu pasów drogowych dróg gminnych i wewnętrznych Gminy Miejskiej Lubań oraz sieci przyłączeniowej budynków do tych sieci, w zakresie wynikającym
z przepisów ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków,
- udział w pracach Powiatowego Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Technicznej
- w ramach realizowanych zadań inwestycyjnych i remontowych w obrębie dróg gminnych i wewnętrznych oraz miejskiej sieci kanalizacji deszczowej,
- wydawanie opinii w ramach wszczętych postępowań w sprawie wydania decyzji
o ustaleniu warunków zabudowy i zagospodarowania terenu w odniesieniu do dróg gminnych
i wewnętrznych,
- prowadzenie spraw z zakresu gospodarki komunalnej i mieszkaniowej:
- nadzór nad prowadzonymi przez Administrację Mieszkań Komunalnych sprawami dotyczących zaopatrzenia mieszkańców w wodę, gaz, energię cieplną, kanalizację oraz udział w postępowaniach wyjaśniających dotyczącymi interwencji mieszkańców dotyczących ich rozliczania,
- opiniowanie wniosków Administracji Mieszkań Komunalnych dotyczących finansowania robót remontowo - modernizacyjnych,
- prowadzenie spraw należących do kompetencji Gminy wynikających z ustawy
o ochronie praw lokatorów, zasobie mieszkaniowym gminy i o zmianie Kodeksu Cywilnego, ustawy
o dodatkach mieszkaniowych nieprzekazanych do kompetencji Administracji Mieszkań Komunalnych,
a w szczególności spraw w zakresie:
- nadzorowanie i udzielanie merytorycznej pomocy Administracji Mieszkań Komunalnych i Zarządowi Wspólnot Mieszkaniowych w celu realizacji ich zadań statutowych,
- prowadzenie spraw z zakresu oświetlenia drogowego a w szczególności:
- wydawanie opinii w ramach wszczętych postępowań w sprawie wydania decyzji
o ustaleniu warunków zabudowy i zagospodarowania terenu w obrębie zlokalizowanych sieci oświetlenia drogowego,
- opracowywanie dokumentacji dowodowej powstałej szkody dotyczącej zniszczenia mienia komunalnego
w obrębie infrastruktury sieci oświetlenia drogowego w celu dochodzenia naprawy przez sprawcę lub zwrotu kosztów usunięcia wyrządzonej szkody,
- pełnienie obowiązków koordynatora projektów realizowanych w ramach współpracy Gminy Miejskiej Lubań
z krajowymi organizacjami pozarządowymi oraz współpracy z międzynarodowymi organizacjami
i fundacjami w dziedzinie gospodarki mieszkaniowej i energetycznej gminy,
- prowadzenie spraw z zakresu utrzymania miejskich obiektów małej architektury
i budowli zlokalizowanych na terenach miejskich przeznaczonych pod budownictwo,
- opiniowanie propozycji zmiany taryf i opłat za wodę i ścieki,
- prowadzenie spraw w zakresie targowiska miejskiego i innych miejsc przeznaczonych do prowadzenia handlu,
- organizowanie oraz nadzór nad funkcjonowaniem publicznego transportu zbiorowego.

Druki do pobrania: