Lp.
|
Część lekcji
|
Tok lekcji
|
Czas
|
Uwagi dotyczące przebiegu lekcji
|
1.
|
Część wstępna
|
1.Czynności organizacyjno- porządkowe
( zbiórka, sprawdzenie obecności)
2. Rozgrzewka
- bieg dookoła sali – przekładamy balon z ręki do ręki nad głową, przed sobą i z tyłu
- w truchcie unosimy i opuszczamy RR trzymając balon
- stajemy w rozsypce, balon trzymamy oburącz – skłony tułowia w przód i w bok
- krążenie tułowia
- wyrzut balonu w górę i chwyt w wyskoku
- przekładamy balon między nogami w skłonie w przód
- siad skrzyżny – skłony tułowia w przód
- siad równoważny – przenoszenie balonu pod nogami z ręki do ręki
- siad prosty – balon kładziemy za stopami
- leżenie przodem – unosimy RR z balonem do góry
- dobieramy się parami – przysiady z balonem miedzy głowami i później między biodrami
- stajemy tyłem do siebie – podajemy balon nad głową i między nogami
- stajemy przodem – trzymamy balon oburącz i wykonujemy obroty wokół własnej osi
- odbijamy balon w parach
|
2’
10’
|
Każdy uczeń otrzymuje balon i nadmuchuje go
Każda para wymyśliła jedno ćwiczenie przed lekcją
|
2.
|
Część główna
|
1.BEREK Z BALONEM – uczeń, który jest berkiem musi dotknąć złapanego balonem
2. Dwa zespoły stają naprzeciwko siebie po przeciwnych stronach sali bokiem do kierunku biegu
X <--------------------------> 0
X < ------------------------- > 0
X < ------------------------- > 0
Na sygnał pary zamieniają się miejscami przemieszczając się krokiem dostawnym, wygrywa zespół który zrobi to pierwszy.
3. Uczniowie wymyślają zabawę ----------->
4. Zabawa z balonem ,,Kto szybciej”-
uczniowie kładą balon w różnych miejscach sali, jedna osoba nie ma balonu. Wszyscy rozbiegają się po sali, na sygnał każdy stara się złapać najbliższy balon. Komu się nie uda bierze jeden balon i siada.
6. Dzielimy uczniów na dwie grupy – ustawienie w kole . Na sygnał podajemy balon po okręgu. Wygrywa zespół, który wykona zadanie szybciej. Następnie zespół otrzymuje po trzy balony – wygrywa drużyna, która utrzyma wszystkie balony w powietrzu najdłużej.
7. Te same zespoły ustawiają się po przeciwnej stronie siatki ( każdy posiada balon). Na sygnał uczniowie starają się przebić balon na stronę przeciwnika. Wygrywa zespół który po gwizdku ma mniej balonów po swojej stronie boiska.
|
25’
|
- wyścigi w parach podbijając balon, podskoki z balonem między nogami
Czas zabawy 2 min
|
3.
|
Część końcowa
|
- podbijanie balonu głową , kolanem, stopą i dowolną częścią ciała
- zbiórka i omówienie lekcji
|
3’
4’
|
|