Lp.
|
Część lekcji
|
Tok lekcji
|
Czas
|
Uwagi dotyczące przebiegu lekcji
|
1.
|
Część wstępna
|
1 Czynności organizacyjno – porządkowe
2. ROZGRZEWKA
- bieg dookoła sali
- przekładanie obręczy z ręki do ręki z przodu i z tyłu
- przeskok przez obręcz jak na skakance
- położyć obręcz na podłodze , skoki do środka obręczy i na zewnątrz
- skłony tułowia w przód i tył
- klęk podparty , opady tułowia w przód z obręczą
- siad równoważny, obręcz zaczepiamy o stopy i wytrzymać w tej pozycji 10 s
- siad prosty przy drabinkach, skłony z obręczą ,,brzuszki’’
- w pozycji stojącej ustawiamy obręcz pionowo, na sygnał wprowadzamy obręcz w ruch dookoła własnej osi i biegamy wokół niej aż przestanie się kręcić
- toczenie obręczy na zasadzie działania ,,bumerangu’’
- kręcenie obręczą wokół tułowia – kto najdłużej
|
2’
8’
|
- rozgrzewka przygotowana przez uczennicę klasy III
|
2.
|
Część główna
|
Nauka układu gimnastycznego z obręczami
- marsz jedna za drugą – po kolei podnosimy obręcze na zasadzie ,,fali’’
- unosimy obręcze oburącz do góry , następnie opuszczamy w lewo ( do poziomu) do góry, w prawo do góry, następnie w dół w prawo i w dół w lewo z tyłu
- przechodzimy do dwóch szeregów, ustawienie w formie szachownicy, obręcze trzymamy oburącz przed sobą i wykonujemy obroty.
- przenosimy obręcze na boki , przodem w prawo i w lewo
- w swoich szeregach łączymy się obręczami w łańcuch a następnie tworzymy dwa koła
- trzymając obręcze unosimy ramiona w górę i przemieszczamy się w prawo a następnie w lewo
- zostajemy w kole , każda trzyma obręcz przed sobą , stopniowo unosimy ręce do góry i odchylamy obręcz do tyłu tworząc ,,kielich kwiatu’’.
- odwracamy się tyłem do siebie i unosimy obręcze do góry tworząc zamknięty ,,kwiat’’
- opuszczamy ręce i przechodzimy do szeregu a następnie łączymy się w jeden rząd i opuszczamy salę
- 3x powtarzamy układ przy muzyce marszowej.
|
30’
|
Na początku bez muzyki odliczamy na 4
Ustawienie w rzędzie, każda uczennica posiada obręcz
- maszerujemy wzdłuż sali
- wszystkie ćwiczenia odliczamy na 4
- maszerujemy w miejscu
|
3.
|
Część końcowa
|
Omówienie postępów i trudności w nauczaniu. Podsumowanie lekcji.
|
5’
|
|