SCENARIUSZ LEKCJI nr 2
l.p
|
Część lekcji
|
Tok lekcji
|
czas
|
wskazówki organizacyjno-
-metodyczne
|
I
|
Część wstępna
|
1. Zbiórka. Sprawdzenie gotowości do zajęć. Podanie tematu lekcji oraz celu zajęć. Wywołanie przyjemnego nastroju wesołym okrzykiem.
2. Rozgrzewka przy muzyce poprowadzona przez Mel B.
|
10’-
|
1. Uczennice w rozsypce
2. Rozgrzewamy poszczególne partie ciała.
Nauczyciel pomaga poprawnym wykonywaniu ćwiczeń
|
II
|
Część główna
|
|
30’
|
1.Nauczyciel pomaga w poprawnym wykonywaniu ćwiczeń
2. Każdy wykonuje ćwiczenia na miarę swoich możliwości, uczeń robi przerwę w miarę potrzeb.
3. Dla chętnych na ocenę.
|
III
|
Część końcowa
|
1. Ćwiczenia relaksacyjne: leżenie tyłem na materacu, oczy zamknięte, nogi i ręce lekko rozchylone, spody dłoni odwrócone w górę. Mięśnie twarzy rozluźnione- język cofnięty, zęby górne nie dotykają dolnych. Punkty zetknięcia się ciała z podłożem- głowa łopatki, pośladki, łokcie, dłonie, łydki i pięty wydają się szczególnie ciężkie. Czujemy ciepło rozpływające się po organizmie. Wyobrażamy sobie- ciepło, morze, las, wędrówki po górach. Jest miło i przyjemnie. Powoli otwieramy oczy i siadamy siadem prostym podpartym.
2. Omówienie lekcji- ocena najaktywniejszych, pożegnanie.
3. Zebranie przyborów i odłożenie ich na właściwe miejsce.
|
5’
|
1. są to ćwiczenia odprężające psychicznie i fizycznie, dające krótki odpoczynek polegający na rozluźnieniu mięśni, wyciszeniu myśli stresujących i skupienie uwagi na myślach pozytywnych.
Zwrócenie uwagi na prawidłowo ściągnięte łopatki.
|